Cvičenie nie je novodobý fenomén, ale cvičenie je aktuálne veľmi fashion fenomén. V poslednej dobe mu prepadá čoraz viac ľudí – a to je úplne úžasné, no rovnako veľké množstvo ľudí robí hneď v úvode základné chyby. Povedal som si, že bolo by super, ak by ste sa vyvarovali tých mojich, ktorými som si sám prešiel a napísal som Vám tu niekoľko malých rád.

Ono hneď na úvod ich nie je veľa, ale sú veľmi dôležité. Takže poďme hneď na to:

  1. Veľa čítajte – čítajte hlavne o svojom tele, o funkciách svalov, o typoch tréningov, o strave, o príjme makroživín…
  2. Buďte trpezliví – je pravda, že úplne netrénovaný človek dosahuje viditeľné pokroky skôr, ale budovanie krásneho estetického tela predsa len trvá mesiace, niekedy aj roky
  3. Zahoďte svoje ego – že čo? Ego? No áno, vždy bude niekto vo fitku, kto vytlačí na benchpress viac ako vy, alebo urobí na drepe 200kg zatiaľ čo vy na začiatku „len“ 40kg. Majte na pamäti, že všetci sme nejako začínali.
  4. Zverte sa do rúk odborníka – ja viem, stojí to určitý obnos peňazí, ale iba vy si musíte určiť, či to pre Vás má význam alebo nie. Z vlastných skúseností Vám poviem, že nie je nič lepšie ako nechať sa minimálne prvý tréningový cyklus viesť.
  5. Stanovte si jasný cieľ a k nemu plán – loď, ktorá sa plaví do neznáma a nemá cieľ, ho nikdy nedosiahne. Vy musíte vedieť presne čo chcete a ako to chcete dosiahnuť.
  6. Vytvorte si nový návyk – Cvičenie je návyk. Vytvorte si z neho rutinu. Stanovte si presný čas tréningu.
  7. Strava – k tomu asi veľa netreba. Skúsený odborník Vám presne povie čo máte jesť a kedy. Vrátane doplnkov stravy.
  8. Disciplína – môžete mať najlepšieho trénera, najlepší tréningový plán, najlepšie zostavený jedálniček. MUSÍTE ho aj dodržiavať. Bez toho to nepôjde.