O vode sa toho stále veľa hovorí a píše. Veľmi dobre viete, že my pijeme vodu z informovaných fliaš, ktoré sú schopné meniť štruktúru vody a pôsobiť na určitú životnú čakru. Nie nechcem písať o tomto, pretože zastávam názor, že na to aby človek pil „informovanú vodu“ nepotrebuje informovanú fľašu. Áno pre nás je to nielen užívateľsky príjemné, ale zároveň je to praktické z hľadiska nosenia vody a to, že ju máme stále pri sebe a aj to nás „núti“ pitný režim dodržiavať.

Všetok život, ktorý existuje na tejto planéte je tu vďaka vode. Dokonca a verte mi alebo nie, aj vesmír je celý preplnený vodou (v jej tuhom skupenstve). Naše telo sa zo 60% (aj viac) skladá z vody. Takže či si to priznáme alebo nie, pitný režim je jedna z najdôležitejších zložiek, ktorú by mal denne dodržiavať každý človek. Vodu prijímame v rôznom stave. Nie všetko sa však za pitný režim môže považovať. Teda vlastne áno. Všetko, čo je v tekutom skupenstve môžeme považivať za pitný režim, ale či je to vhodné o tom sa kľudne pobavme. Mýtus (aj ja som ho často používal), že káva dehydruje pravdepodobne neplatí, takže aj káva je súčasťou denného režimu. Dokonca aj vývary polievok, čo je skvelé však :).

Určite ste si všimli, že ja zvyknem piť výhradne čistú filtrovanú vodu z kohútika. Môj pitný režim sa začína vždy ráno medzi 5-7 hodinou kde vypijem 0,65L vody a následne ešte druhú fľašu, ďalších 0,65L. Takže prezásobím svoje telo na dopoludnie. Denne v prípade, že som v štandardnom režime, tak vypijem cca 3 litre vody. Poslednú fľašu vody si dávam o cca 18:00 – 19:00. Myslite na to, že čím viac vody pijete, tým menej a v efektívnejšom množstve si ju telo uchováva. Aj mne sa v minulosti stalo, že som bol na testy kde sme zistili, že mám o niečo viac vody v tele ako by bolo vhodné. Čím to bolo? Nedostatočným pitným režimom. Telo je úžasné a vždy keď nadobudne pocit, že má niečoho nedostatok tak sa zástobuje tým, čo do tela príde. Na internete nájdete rôzne prepočty, koľko vody by mal vypiť dospelý človek a koľko dieťa. Aby ste nemuseli zbytočne hľadať, tak vám tu dám ten môj :). Malo by to byť cca 0,04 krát vaša váha. Ono to celkom vychádza, konkrétne mne na 3 litre vody denne.

Kedy ale vieme, že máme nedostatočný pitný režim? V prvom rade, keď dostanete pocit smädu. To je už jasný signál od tela, že mu niečo chýba. Paťka na svojich kurzoch dievčatá odhalí hneď podľa suchých pier. Je tu potom ešte niekoľko symptómov ako zažívacie ťažkosti, zápcha, bolesti hlavy a podobne. Takže si to zhrňme. Pite vodu. Pite veľa vody a keď si myslíže, že pijete dosť, tak si určite dajte ešte jeden pohár.